Powered By Blogger

Sunday 6 May 2012

Tahzan or La Tahzan ?

ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ 
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ




BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM ...


<3 AssalamulaikuM <3

aku...aku...aku...nak ceritakan sesuatu...
sesuatu yang agak menyakitkan hati,,jiwa ini ..
..sedih..perit..pedih..
entah tetiba aje datang perasaan ini~setelah sekian lama aku cuba buang perasaan ini.
ya ALLAH~ tolong hambaMu ini dengan memberi kekuatan .......

setiap aku kali berdepan dengan dia ,setiap kali itu juga aku rasa nak menangis atas apa yang aku da buat pada dia~ semua ini salah aku
ego aku dulu buat aku buat keputusan terburu-buru
sayang aku, rindu aku, cinta aku masih utuh padanya..
da lapan bulan aku putus dengannya :'(

...tapi baru baru ini aku dapat satu berita yang sangat sangat -----------`
tapi kenapa kenapa mesti dia??
aku sebenarnya sejak dari sekolah menengah lagi suka tengok dia dari jauh~
..and huh tak sangka dapat jumpa dia kat tempat aku menuntut sekarang ..
masa aku part 1 dulu, nst aku sebelah aje dengan nst dia ..


berita yang mengejut kan itu adalah rupanya dia ada pertalian persaudaraan dengan aku
~memang tak pernah terlintas di pikiran aku sebelom ini~ALLAH~
agak TERGAMAM juga aku rasa waktu itu, kelakar pon ada ..
aku dapat tahu pon dari abah aku~sebab tym itu abah aku terjumpa ayah dia
kalau tak sampai bila bila aku tak tau,,
kalau di ikutkan pangkat dia dengan abah aku sedara sebagai dua pupu ..
kiranya aku pangkat anak sedara dia lahh kan..

tak pernah terlintas di benakku~ HAHA
walaupon aku dengan dia sekarang hanya lah kawan tapi hati aku tak boleh untuk orang lain
aku tak tau dia akan baca blog aku ke tak ..
aku cuma mengharap dan terus mengharap ..HOHO

tapelah jika kami memang di takdirkan untuk hanya menjadi sahabat selamanya
aku PASRAH dan cuba untuk REDHA akan ketentuanNya :)
aku dengar dari kawan dia yang dia pon sekarang sedang rapat dengan seseorang yang dia kenal sejak pra diploma~ BagusLah~ "saya tumpang gembira untuk awk aww"
dont worry okeh~ im happy for you :D

aku memang kira ramai jugak kawan lelaki tapi hati aku hanya untuknya SELAIN ALLAH SWT, RASULULLAH SAW, Family ^^
kadang kadang aku rasa pelik ,nape mesti aku menangis kenang kan masa lalu ?
tapi ini mungkin cara aku dengan menangis dapat lega kan sedikit rasa sakit ini :)
insyaAllah ..Amin ..

lagi pon selepas ini insyaAllah aku akan sambung belajar kat tempat lain..
bukan lagi di Melang yang terlalu banyak kenangan MANIS serta PAHIT :D
..aku akan cuba mulakan kehidupan baru di tempat baru jika dia sudah ada orang lain ^^
LUPAKAN dia??
mungkin akan ambil masa ...tak pasti berapa lama ..
^_^` PEACE

"kalau awak baca blog saya ini, saya mintak maap sebab tiba tiba ungkit balek kisah ini"
"saya cuma tak sangka yang kita ada pertalian persaudaraan" HUHU
KECIK je dunia ini~ tak sangka
mungkin bukan jodoh kita kann kann :(



--------------------------------------------------------------------------------------------


apa yang dah aku merapek ini~lalalala
just nak infom ini, sok akan keluar result penempatan aku.
aku berharap dapat serta dapat yang dekat~at least kat melaka :)
insyaAllah ..Amin
istajibillahhumma dua'ana YA ALLAH !!
istajibillahhumma dua'ana YA RAHMAN !!
istajibillahhumma dua'ana YA RAHIM !!
Amin ya ROBBAL ALAMIN ..

rasa cukup sampai di sini saje entry aku yang tak seberapa ini~
doa kan kejayaan akuu aww~peepS !! :D
sebelom aku keluar aku teringin share pape yang aku ilmu yang aku dapat
-OKEH- 
^_^



Orang cakap mencintai tidak semestinya memiliki
Ya, betul jika mencintai sesama manusia
Manusia berhak memilih dan pastinya ada yang kecewa
Tapi jika MenCINTAI ALLAH pastinya akan dibalas
ALLAH tidak akan mengecewakan sesiapa yang mencintaiNya



--------------------------------------------------


Memiliki tapi akhirnya kehilangan..

Laut selalu membuat kita rasa kecil.. Rasa kerdil.. Terkadang kita tidak terdaya melawan ombak dan gelombang.. Kita insan yang
pernah mencintai dan dicintai.. Tapi akhirnya dikhianati.. Kita insan yang pernah rindu dan merindui.. Tapi akhirnya jiwa dihiris sembilu.. Kita insan yang pernah memiliki dan memiliki tapi akhirnya kehilangan.. Sedih dan pilu hanya Dia
 Yg Maha Mengetahui..

ALLAH SWT mengajar kita erti sabar.. Sabar dan terus sabar.. Yang pergi pastikn terganti.. Mungkin lebih baik dari sebelumnya..

...sekian lama terjadi sehingga kini dia tetap dalam ingatan...
kerana dia adalah CINTA mungkin saja CINTA pertama.. atau insan yang mengajar kita erti BAHAGIA... 











p/s: da lama tak nampak dia online :P busybody




KBAI~ Te Amo~
<3 AssalamulaikuM <3 

COPYRIGHT from Atikah La Tahzan Facebookers




No comments:

Post a Comment