Ahlan Wasahlan

Friday, 22 June 2012

BerPUAK itu Amalan Biasa ??

ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM ...


<3 AssalamualaikuM <3 

.................................
Assalam adalah pembuka bicara aku pada malam yang penuh Baraqah ini~insyaALLAH :DD
Aku mendoakan semoga umat Islam seluruh dunia sentiasa di rahmati ALLAH hendakNya serta roh-roh yang telahh meninggal dunia sentiasa dicucuri rahmat oleh Yang Maha Satu ..Amin :)
..sama sama lahh kita bemuhasabah diri setiap masa..
aku juga sentiasa akan memperingatkan diri ini kerna aku hanya Manusia biasa sahaja
^_^

Baiklahh itu hanya mukadimah untuk tatapan blog saya yang serba sederhana ini untuk entry aku pada kali ini ..
secara jujurnya, aku rindu sangat nak update sesuatu pada blog Kecintaan aku ini a.k.a Tarappapa Blog :B
 selepas sekian lama aku menyepi untuk seketika sebab agak sibuk dengan segala aktiviti yang dijalankan pihak UiTM Kampus Sungai Petani ini~ tempat aku tuntut ilmu sekarang :DD

aku pon tak tahu kenapa malam ini mood aku agak *wink*wink* 
dan secara automatika nya sudah mempengaruhi cara penulisan aku dalam entry aku kali ini .Hakhak ..

sebenarnya aku update mengenai sesuatu ...sesuatu yang jauh dalam lubuk hati aku rasa terkilan dan sedih ...Hurm... aku tahu sangatlahh mesti siapa siapa yang selalu baca entry dalam blog aku ini akan cakap yang aku ini selalu update mengenai kesedihan ajee ! opS, TIDAK okeh ..tapi terima kasih siapa yang sudi baca blog yang tak seberapa perfect ini :) So sweet lahh .

Apa yang aku terkilan..??
Sedih ??
........................................................
aku sedih sebab apa yang aku berharap sangat JANGAN BERLAKU, akhirnya terjadi jua tanpa disedari ..tapi ini semua ini kehendak Dia, suratan dari Dia ..
~so cik Atikah La Tahzan, jangan nak bersedih sangat lahh iyee~ :P
Huhu

Aku rasa terkilan sangat ....sebabnya sifat anak anak remaja sekarang yang suka sangat dengan tabiat BERPUAK-PUAK ..maybe pada setengah pendapat yang aku tanya, pada mereka itu adalah itu suatu perkara yang biasa TAPI bagi aku itu sesuatu yang sangat LUAR BIASA !
HohoHo

:: disini aku ingin maklum awal awal, hal ini adalah tiada kena mengena dengan sesiapa ,Okeh ! so  sesiapa jangan perasan yang aku maksud kan diri dia, kihkih :P
TIADA KENA MENGENA YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH MENINGGAL DUNIA .HARAP MAKLUM .TERIMA KASIH :S
Fuhh !!  C:

Blog aku ini cuma aku coretkan apa yang aku rasa and i want to share it with public with kesedaran Kendiri :) ingatan untuk diri sendiri dahulu Okeh Okeh .
Don't think the bad thing yup

Of course lahh aku terkilan kann dengan sikap anak remaja termasuk aku and escpecially anak anak Melayu :\\
Bayangkan lahh, kita sebenarnya saling kenal mengenal tapi nak bertegur susah even dalam satu kelas ! ahh apa neyh? Kalau tak rapat pon, kita rapat-rapatkan lahh silaturrahim sesama kita ..Dalam Islam pon ada berkata bahawa umat Islam itu adalah berSaudara ~~
Jadi? apa yang sedang berlaku ? Kenapa nak pinggirkan Saudara kita sendiri ?!
MasyaALLAH ...aku sedikit pon tak ada niat nak memburukkan sesiapa tapi sedih dan sentiasa ingat kan diri sendiri ,kenapa perlu Berpuak dan ada Hasad Dengki ?

ya ALLAH ,terlalu banyak sangat persoalan yang bermain dalam pemikiran hambaMu ini :'(
monolog Dalaman : apa yang mampu aku buat adalah meluahkan segala rasa dalam Tarappapa Blog ini serta memuhasabah untuk diri sendiri~sebab nya aku bukanlahh sesiapa :) peepS ^^

...kann bagus nilai Persahabatan itu dapat difahami serta dihayati...

:: sampai disini sahaja entry aku kali ini ,kalau ada salah silap dalam post aku kali ini serta terkasar bahasa, aku mohon kemaafan :)


memory time Pra Diploma Sains Negeri Sembilan :)
Pendakian Gunung Dato',Negeri Sembilan Part 2, 2012
Sweet Memory ^^



Part 1 Diploma Sains Matematik
Dila, wani, Dijah ,aku 
KCS 1131 A


Karnival Himpunan Usahawan
Mikro, Kecil, dan Sederhana
UiTM Merbok,Kedah
19 & 20 Jun 2012
Bergambar bersama Chef Zam


---------------------------------------------------------------------------------------


sebelum mengundurkan diri, aku akan post ayat-ayat yang berguna seperti biasalahh
~ngee~


nukilan:

Dalam memilih pasangan hidup

saya tak mintak yang terbaik tapi saya mintak yang boleh menjaga saya dengan baik.

saya tak mintak yang alim tapi saya mintak yang boleh membimbing saya pada jalan allah.

saya tak mintak yang romantik tapi saya mintak yang boleh mengingati saya.

saya tak mintak yang lawa/kacak tapi saya mintak yang sedap mata memandang.

saya tak mintak yang berharta tapi saya minta yang bersyukur dengan seadanya :)




p/s: siyes, aku rasa rindu sangat nak jumpa dengan cheah, cyda, anna, seha and mira aww <3

Sekian sahaja dari Atikah La Tahzan
KBAI, Te Amo^^
Smileys
<3 AssalamualaikuM <3


COPYRIGHT from Atikah La Tahzan Facebookers

No comments:

Post a Comment