Ahlan Wasahlan

Tuesday, 25 September 2012

Aku tidak Sempurna, Im Not Perfect :)

ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ

...BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM ...

<3 AssalamulaikuM <3

.. Yes, exactly ..Fact that Im Not Perfect ..

Aku cuba menjadi yang terbaik dalam kalangan yang terbaik, kenapa aku buat mengenai post ini ?
Hmm jawapannya adalah Entah aku tak tahu, aku hanya menyampaikan mengikut naluri sahaja.
Aku percaya sesiapa yang baca entry aku ini pasti akan berkata 'Eleh, mana ada sape kat dunia ney yang sempurna .Heboh ajee ' kata-kata itu datang dari naluri negatif aku. Manakala naluri positif aku berkata, kalian bacalah dengan hati yang terbuka serta seikhlas mungkin ,insyaAllah .Terima Kasih :)

Percubaan demi percubaan yang aku ambil, aku berusaha tapi mungkin belum cukup struggle berbanding orang lain .Kos yang aku ambil sekarang memang minat aku, tak ada siapa yang halang .That's my choice ! So, what the problem ?
Aku masih terkapai-kapai, aku tahu aku agak lambat dan bukan jenis yang Genius cepat tangkap apa yang diajar pada aku .Jadi aku kena usaha lebih berbanding classmate aku, aku sering Jatuh ..tapi aku tak mengalah selagi ada waktu yang diberi Illahi ...aku cemburu sangat melihat mereka mereka.
Aku bukan nak mengaibkan, tapi lumrah hidup di Universiti ..ada yang sangat bermurah hati dalam share their knowledge and some others are soo 'kedekut ilmu'..
aku sering berfikir dua kali hinggakan sampai sepuluh kali, apa yang hendak ditamakkan dengan ilmu yang hanya sekuman dalam selautan dunia ? Dan aku tak berapa berani untuk belajar dengan kaum Adam kerna aku fikir takkan kaum Hawa sudah pupus untuk belajar sesuatu ?!
Ohhh Dunia .. Hahaha

Abah selalu berpesan pada aku, kalau nak buat SESUATU .Fikirlahh sedalam-dalamnya, fikirlahh sampai sepuluh kali pon takpe tentang sesuatu keburukan apa yang akan terjadi dahulu sebelum kebaikannya sebab kita manusia takkan pernah tahu apa yang akan terjadi pada kemudian hari . IMPAKnya !!
Mak pulak selalu cakap kalau nak berkawan serta bergaul memang boleh ..tapi jangan lahh terlalu rapat dengan seseorang walaupun Perempuan sebab bila kawan kita itu berubah hati serta sudah dapat kawan baru, pasti kita akan ditinggalkan ..

KAWAN memang SENANG, tapi SAHABAT terlalu susah untuk DITEMUI :)
itu kata Mak :D
..Beringat lahh..
Ujilah dia dengan membuat dia marah, jika dia tidak tahan maka Jauhilah dia :)
Dari Lukman Al-Hakim

Tak lama dah lagi, minggu depan aku akan menghadapi Final Exam ..tapi aku sempat lagi post entry belog aku . Peace ^^
Lepas ini, ada dua perkara yang bakal menunggu aku ..eh, Ops ! Bukan2..Dua perkara yang bakal aku tempuhi ..
FINAL EXAM ..........................LIBK
Dua2 ini  penting sangat bagi aku :)
insyaAllah, Wish Me Luck ! Aku pon mendoakan semoga berjaya pada sesiapa yang bakal menghadapi WAR of FINAL EXAM and LIBK ! Yeahh.

---------------------------------------------------------------------

nukilan :


Sekian Dahulu, sampai disini Entry Tarappapa imantikah :)
PeepS ^^

Sekian, 
Kbai, Te Amo :)
Smileys

<3 AssalamualaikuM <3

COPYRIGHT from Atikah La Tahzan Facebookers

No comments:

Post a Comment