Ahlan Wasahlan

Saturday, 11 April 2015

ex-peh-peh-tion. not copycut. LaTahzan.

❤Bismillahirrahmanirrahim❤

Robbi yassir wala tua'ssir ya karim 😊

Kalau salah mohon tegur.

Paper dah pun habis. Syukur sangat. Even tak ada lah banyak gap pun. Aku antara.yang habis awal. Mohon jangan jeles. And aku mention ni pun tak ada niat pun nak riak.

Please jangan paham k.  Chill ☺

Seperti sedia maklum, aku ada lagi sem depan. Ahaks, im ready. Thats my decision. My fate. Aku redha. Hampa yang da nak grades, say congrats to uolls.

All is well. Everything gonna be fine.
Pejam mata. Allahu Allahu.
Ingat mak-abah, family also orang tersayang.
Acewahh --

Aku sentiasa cuba tuaikan doa untuk kamu semua. Doakan lah untuk aku jua kerna aku tak begitu kuat.

Aku pernah dengar "Doa kita juga in shaa Allah dimakbulkan Allah dari doa hamba Allah yang tak ada dengan kita. Contohnya, dari seseorang yang kita takpernah kenal. Terserempak dengan orang tersebut. Mohon dia doakan tuk kita. Kerna antara kita dan dia takpernah ada dosa" ☺

Aku cuma berkongsi sedikit yang aku tahu. Ilmu aku terlalu sedikit. Atleast aku memperingatkan diri aku sendiri. In shaa Allah.  Mohon doa juga dari kamu semua ya 😃

Sepanjang 3 tahun aku dimerbok, aku belajar sedikit demi sedikit kehidupan. Aku survive, jatuh bangun. Hidup ini penuh dengan laskar pelangi. Ya Robbi. Sebak bila teringat balik. Ahh jiwa kacau. Ya! Allah lah terbit kan rasa ini dalam hati. Hanya Allah. Allah da sediakan jalan. Kita cuma perlu pilih. Kita manusia sebaik2 ciptaan dari sang Illahi. Gunakan sebaiknya. Atikah, noted to urself dear.

Doa Usaha Istiqamah Tawakal
Aku pernah lalai. Allah uji aku lagi. Sampai aku rasa lelah putus asa. Tapi kann putus asa BUKAN sifat orang Islam. Jaga hati, jaga iman. Sebab ada naik turunnya.

Aku bukan orang alim. Aku cuma daie. Iman selalu bergoyang. Ahh persetan kata-kata orang. Bukan niat untuk menjerkah. Tidak sama sekali. Cuma lelah, abaikan atikah. Allah ada. Teringat junior Bpc pernah juga pernah sembang2 dengan aku. Katanya " akak bukan silap kos. Allah dah letakkan akak di sesuatu tempat yang terbaik. Allah percaya akak bole buat. Takkan akak takpercaya pada diri sendiri. Akak da berjaya sampai ke tahap ni. Takkan nak berputus asa. Sikit aje lagi. Sabar"

-Ya Allah, kau hantar seorang hamba Kau untuk menduga aku menasihati aku. Pemikiran aku yang belum cukup matang. Mungkin--
Seorang yang datang dalam hidup kita semuanya bersebab. Sebagai resam jodoh kita atau menduga iman kita. Percaya Allah itu baik.

Husnuzon ❤🎓

No comments:

Post a Comment